mandag 12. april 2010

Svindel på nett, er vi for lett å lure

Se på linken under først for å få et innblikk i bloggen......

Stor Ikea-svindel på Facebook - VG Nett om Data og nett

Selvsagt er det lett å lure folk, det viser dette innslaget og flere andre.....
Hva skjer med oss bare noen sier at noe er gratis?
Tror nok at nesten all fornuft forsvinner og kun de skeptiske overlever her
eller tar jeg feil?
Har sett de samme tilfellene, på 1.april,
når folk blir bedt om å komme med bøtter og spann for å få gratis et eller annet og hva skjer?
Joda, folk stiller opp med bøtter og spann enten det gjelder sprit, bensin, honning eller gass? hehehe.....
Vi er veldig lettlurte og det er nok flere som har funnet ut og benytter seg av, dessverre
Det værste er at når det får alvorlige konsekvenser av lureriet, der folk blir lurt fra gård og grunn pga ubetenksomme øyeblikk der de ga bort opplysninger til fremmede som lovet dem gull og grønne skoger.
Det er nok slik at mye vil ha mer og fanden vil nok ha enda mer, så det er synd at ikke folk er mer kritisk til gratis ting på nettet.
Som disse enorme summene som er blitt lovet meg i diverse brev fra Afrika hvor jeg kan få millioner bare jeg oppgir mitt navn, adresse, alder, kontonr osv og sender det til en web adresse som er åpnet på yahoo, gmail , eller et annet sted.
Alt dette gjøres ved jevne mellomrom for å få meg til å gå på limpinnen samt å betaler et lite beløp så er jeg garantert millionfortjeneste ( pssst..... ikke si det bort til noen..... ;-p)
Jeg har fått endel av disse brevene i de årene som jeg har hatt internett og det beste er å slette dem eller kalle det spam og handle deretter.
Et godt ordtak er; at alt som virker som om det er for bra er nok det og da må en ta seg i vare.
Så trå forsiktig og ikke del info om venner med fremmede på nettet,
men dette er vel slik vi sier til barna våre, hehehe
og skulle ikke være nødvendig å si til voksne,
men jeg tar kanskje feil der.....
eller?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar